09/10/2019
Family Sports Club velger Crone som partner på innfordring og medlemsservice
Norges nest største treningssenterkjede, Family Sports Club, med mer enn 60 sentre og 70.000 medlemmer starter samarbeid med Crone 1. januar 2020.
Sammenslåingen av Stamina AS og Family Sports Club gjør at treningssenterkjeden nå er Norges nest største.
Kjeden består av mer enn 60 treningssentre med egeneide, deleide og franchisesentre. Fra 1. januar 2020 vil hele den nye treningssenterkjeden benytte Crone AS sine tjenester for å hjelpe deres medlemmer til å få betalt.
For administrerende direktør Trygve Hagen var det et opplagt valg. «Family Sports Club skal være Norges beste på kundeopplevelser. Vi skal levere gode treningsopplevelser, og vi skal tilby helse- og behandlingstjenester når det er nødvendig. For oss er det essensielt å ha en partner som aktivt bidrar med ekstraordinær kundeservice for de medlemmene som ikke har fått betalt, og som kan påvirke churn (medlemsfrafall) positivt.
Crone har i en årrekke jobbet med de treningssenterkjedene som er gode på dette, og kan vise til strålende resultater i forhold til medlemstilfredshet og svært høy løsningsgrad.
Økonomien i utestående fordringer er også svært viktig!»
«Det er hyggelig å se at den jobben vi gjør hver dag for våre kunder, nemlig å ivareta deres kunder og medlemmer selv om de betaler for sent, blir lagt merke til. Flere og flere i treningssenterbransjen ser nå verdien av å ta vare på disse. Vi kan i tillegg dokumentere at med personlig og proaktiv medlemsservice, oppnår vi høyest mulig løsningsgrad og fornøyde medlemmer,» sier salgs- og markedsdirektør Ronny Helseth i Crone AS.
«Som partner til Family Sports Club forplikter vi i Crone oss til å hver eneste dag levere gode opplevelser for deres medlemmer. Vi skal bidra til at de får betalt på en slik måte at de fremdeles er motiverte til å fortsette medlemskapet sitt.»